ماسه شسته یا دو بار شور به اصطلاح به مخلوطی از ماسه و خاک گفته می شود‌. ماسه شسته یکی از انواع مصالح ساختمانی می باشد. شرکت خوارزم سازه با فراهم آوردن مستقیم مصالح ساختمانی به قیمت روز کارخانه و همچنین کیفیت عالی و نیز خرید آنلاین در تمام مناطق کشور شرایط خرید آسان را برای شما مصرف کنندگان گرامی فراهم آورده است.

وجود خاک در ماسه علاوه بر مزایل، معایبی نیز به همراه دارد که در هنگام استفاده باید مورد توجه قرار داد. از جمله معایب وجود خاک در ماسه، کاهش پیدا کردن مقاومت بتن ساخته‌ شده از آن است، زیرا ذرات خاک از چسبیدن ذرات بتن و ماسه و تشکیل مخلوطی مقاوم جلوگیری می‌کند. برای آنکه بدانیم ماسه شسته و کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز و … چیست شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

فرآیند تولید ماسه شسته

فرآیند تولید ماسه شسته به این شکل می باشد که در ابتدا ماسه طبیعی را بعد از خروج از الک ها و شسته شدن توسط دستگاه کلاسیفایر، وارد دستگاه رطوبت گیر و خشک کن “Dewatering” کرده و آن را الک می کنند. علاوه بر آن مقداری مواد ریزدانه با روش پاششی از هیدروسیکلون بر روی مواد و مصالح در سرند، می ریزند که این خرکت موجب می گردد تا ماسه به صورت نرم درآمده و با میزان ریزدانه بیشتر تولید شود.

ماسه های شسته تولید شده توسط دستگاه خشک کن “Dewatering” با ” SE بین ۶۵ درصد تا ۸۰ درصد ” و میزان عبوری الک میکرون بین ۳ درصد تا ۵ درصد با تنظیمات خروجی و در صورت نیاز مشتری تولید می گردد. این نوع ماسه قیمت های متنوعی دارد که بسته به نیاز مشتری تولید می شود. ماسه های شسته و ماسه طبیعی در مصارف مختلف از جنله: استفاده در بتن های دستی، پلاستر و اجرای سنگ نمای ساختمان و غیره کاربرد دارد.